Wij zijn er voor gemeenten die grip willen op de kosten in het Sociaal Domein.
Lees hier ervaringen van onze klanten. Ontdek waarom andere gemeenten en zorgregio’s tevreden zijn over onze samenwerking. Wij breiden deze lijst graag uit met jou als klant van Steunwijzer.
Ervaringen van klanten.
In onze zoektocht naar een digitaal productenboek liepen we tegen Steunwijzer aan, dat voor een groot deel de functionaliteit heeft die wij zochten. Steunwijzer heeft snel de specifieke filters en zoekmogelijkheden die wij nodig hebben voor ons gerealiseerd. Het resultaat mag er zijn, zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk voor de verwijzers in onze sociale wijkteams, zodat die optimaal ondersteund worden bij het kiezen van de juiste zorgaanbieder met de inwoner. Wij zien verschillende mogelijkheden voor doorontwikkeling, die we het liefst doen in samenwerking met andere gemeenten.
Tom Uleman
Gemeente Zaanstad – bekijk website
In de ontwikkeling van een productengids hebben we gekozen voor Steunwijzer omdat dit al werkend software had wat snel omgevormd kon worden tot een goede oplossing voor het Sociaal Domein. Daarin zijn we onder de indruk over de snelheid van ontwikkelen, kwaliteit van de dienstverlening maar met name de goede oplossing die onze inwoners helpen om tot goede keuzes te komen.
Jonas Onland
Gemeente Eindhoven – bekijk website
Als gemeente signaleerde wij een gebrek aan samenwerking tussen klant, verwijzer en aanbieder. Steunwijzer geeft de invulling die wij zochten en brengt deze samenwerking tot stand. Samen met Steunwijzer zijn wij tot specifieke filters en zoekmogelijkheden gekomen die onze behoefte beantwoord hebben. Dit heeft geresulteerd in een zeer overzichtelijke en gebruiksvriendelijke webapplicatie voor zowel inwoners, verwijzers en aanbieders.
Jisk Branderhorst
Gemeente Breda – website Breda + Kiesjezorg.nl
Steunwijzer is een erg goed instrument voor (regio)gemeenten die naar een oplossing zoeken om binnen het Sociaal Domein hun (gecontracteerd) zorgaanbod in kaart te brengen naar verwijzers. Het platform biedt maatwerk in functionaliteit, werkt intuïtief, heeft een hoge gebruikers- als beheerdersvriendelijkheid en talloze opties. Daarnaast is dienstverlening van Steunwijzer zeer goed: er wordt continue doorontwikkeld, hands-on en pragmatische samengewerkt en alles kan worden gerealiseerd.
Nadieh Pennings
Gemeente Nijmegen – bekijk website
Wij willen het inwoners makkelijk maken om zelf op zoek te gaan naar info over zorg, welzijn, werk, opvoeden, geldzaken, vrije tijd etc in onze gemeente. Het is mooi als mensen zelf kunnen zoeken wat er is en wat het beste aansluit bij hun vraag. Maar ook voor professionals is dit heel handig. Zo stimuleren we het gebruik van het ‘gewone’. De dingen waar je gebruik van kunt maken zonder een indicatie of verwijzing. Daarnaast hebben we ook het door de gemeente gecontracteerde aanbod in de kaart opgenomen.
Na een oriëntatieronde langs verschillende bedrijven die een sociale kaart faciliteren kozen we voor Steunwijzer omdat zij een product bieden dat al langer staat en zijn waarde bewezen heeft. Daarnaast vonden we de mensen van Steunwijzer de meest flexibele meedenkers. Soms lopen we aan tegen de grenzen van het format van Steunwijzer, bijvoorbeeld als wij net iets anders willen dan hoe het bedacht is. In dat geval denken ze goed mee, op zoek naar oplossingen binnen het format. En daar waar nodig verbeteren ze hun format, als zij inschatten dat dit ook een verbetering is voor andere klanten. We zijn vooral tevreden over de betrokken manier waarop ze ons begeleiden en over hun klantgerichte beschikbaarheid als we tegen vragen of knelpunten aanlopten. Het leeuwendeel van het werk moet door de organisaties zelf en door ons als ‘eigenaar’ van de sociale kaart gebeuren. Dit moet je niet onderschatten. Maar Steunwijzer is altijd op de achtergrond aanwezig om je met raad en daad te helpen. Op dit moment is de sociale kaart nog in ontwikkeling, maar dit voorjaar verwachten we een gebruiksvriendelijke en zo compleet mogelijke digitale sociale kaart te hebben die makkelijk up to date te houden is..
Katja Moesker – bekijk website
Gemeente Oosterwolde
We hebben van de Gemeente Gilze en Rijen de opdracht gekregen om de sociale kaart digitaal in beeld te brengen voor de inwoners. Samen met Steunwijzer hebben we het bestaande concept van de website omgebouwd naar een totaal nieuwe website zorgklikgilzerijen.nl, waar inwoners kunnen zoeken naar bedrijven, organisaties en verenigingen die een bijdrage kunnen leveren bij zorg en ondersteuning. HalloGilzeRijen is de beheerder van de website en verzorgd daarnaast de PR en communicatie voor de website via verschillende mediakanalen..
Frank Hermens – bekijk website
Gemeente Gilze en Rijen
Steunwijzer stelt ons in staat op een eenduidige wijze het aanbod in onze gemeente weer te geven. De grootste kracht zit er in dat de aanbieder zelf kan omschrijven wat zij doen en wat ze goed kunnen. Daarmee is de inhoud het meest actueel en zijn de aanbieders ook in staat het actueel te houden. Tegelijkertijd blijft het ook de uitdaging om de doelgroep er van doordrongen te laten zijn dat Steunwijzer een goede plek is om te zoeken naar beschikbare zorg. “We zijn nog gewend om de sociale kaart uit ons hoofd te kennen.” Hoe meer aanbod we aanbieder op Steunwijzer, des te relevanter wordt het. We blijven ontwikkelen om met Steunwijzer zo veel mogelijk aanbod zichtbaar te krijgen voor de professionals en inwoners in onze gemeente.
Cor Jan van Zwol – bekijk website
Gemeente Noordoostpolder
De gemeente Etten-Leur was op zoek naar een website die geschikt was als digitale voorzieningengids, voor zowel inwoners als professionals. We wilden hierin het gecontracteerde Wmo aanbod in beeld brengen, maar ook het niet door de gemeente gecontracteerde aanbod van organisaties op het gebied van zorg en welzijn.
We zijn hiervoor samen gaan werken met Steunwijzer. We zijn erg tevreden over deze samenwerking. Er wordt door Steunwijzer goed meegedacht en indien wenselijk wordt er iets nieuw ontwikkeld. Soms wilden we namelijk net wat anders als de standaard website. We zijn erg tevreden over het resultaat!
We zitten nu in de fase waarin we organisaties gaan benaderen met de vraag of ze hun informatie op de website willen zetten. Begin 2023 verwachten we een mooie, gebruiksvriendelijke digitale voorzieningengids te hebben!
Ingrid de Rooij – bekijk website
Gemeente Etten-Leur